OM OS

Vi er tre selvstændige MI undervisere, der i en lang årrække har kodet samtaler og leveret feedback på samtaler for det internationale MINT Inq.

Når vi underviser og superviserer, oplever vi hver især en øget interesse for at kunne lære, udvikle og forfine egne kompetencer inden for metoden den motiverende samtale. Derfor har vi etableret Copenhagencodinglab.

TINA HAREN

Jeg er autoriseret psykolog og aktivt medlem af MINT (Motivational Interviewing Network of Trainers).

Jeg har siden 2014 undervist og superviseret i ‘den motiverende samtale’ blandt andet inden for socialpsykiatrien, misbrugsområdet, sundhedsområdet, beskæftigelsesområdet og kriminalforsorgen.

Sideløbende har jeg kodet MI samtaler for organisationer og professionelle, der ønsker at kvalitetssikre deres brug af MI i deres samtalearbejde.

Til dagligt bruger jeg metoden i mit kliniske arbejde som psykolog.

Helene Foss

Jeg er sygeplejerske og har siden 2009 undervist og superviseret i metoden den motiverende samtale. Derudover er jeg aktivt medlem af MINT.

Jeg oplever, at det at få feedback på sine samtaler er en berigende del af en lærings- og i tilegnelsesproces, men det understøtter også fastholdelsen og videreudviklingen af samtalefærdigheder.

Det betyder meget for mig, at en feedback er præcis og relevant og gives i en tryg og anerkendende ånd. Mit mål er altid, at den enkelte fagperson gennem en optaget samtale og feedback herpå, opnår en større indsigt, glæde og tryghed i brugen af sin samtaleteknik og personlige stil.

Gregers Rosdahl

Jeg er uddannet cand. mag. i filosofi og har arbejdet med den motiverende samtale siden 2005, hvor jeg tog mit første kursus i metoden. Jeg har undervist og superviseret i den motiverende samtale siden 2007, hvor jeg blev medlem af MINT og I 2011 blev jeg uddannet i MITI kodningssystemet. 

Jeg er meget begejstret for MITI, da det hjælper til at pinpointe meget præcist, hvordan en praktiker anvender den motiverende samtale. Ved at bruge MITI som et udviklingsværktøj kan man nemt præcisere både, hvad der fungerer godt, og hvad man helt konkret kan gøre for at blive endnu bedre til at anvende den motiverende samtale i sin praksis.  

En feedbackseance ser jeg i høj grad som et samarbejde, hvor vi sammen taler om samtalen og hvad vi synes der fungerer godt og hvad man kan gøre for at finpudse metoden. Jeg kommer gerne med konkrete forslag til samtalen og ideer til hjemmeopgaver så det sikres, at der sker en udvikling af praktikerens færdigheder.  

KONTAKT

Vil du bestille en kodning eller har du spørgsmål vedrørende vores ydelser eller andet, må du meget gerne benytte dig af vores kontaktformular. Vi bestræber at svare inden for 24 timer.

    Motivational interviewing is a directive, client-centred counselling style for eliciting behaviour change by helping clients to explore and resolve ambivalence. It is most centrally defined not by technique but by its spirit as a facilitative style for interpersonal relationship.

    William R. Miller & Stephen Rollnick