2-DAGES MITI KURSUS

Kursus i kodningsredskabet MITI 4

På denne workshop vil deltagerne opnå kompetence i at vurdere kvaliteten af en motiverende samtale (MI) ved at lære at genkende og kategorisere forskellige elementer af en samtale.  

Det lærer deltagerne:

  • Kendskab til MITI 4 og hvordan det kan bruges til at analysere og kvalitetsvurdere MI-samtaler
  • At kunne specificere konkrete ting i en samtale som er i overensstemmelse med MI
  • At kunne specificere konkrete ting i en samtale som ikke er i overensstemmelse med MI
  • At kunne give feedback ud fra MITI, der fokuserer på læring og udviklingsmuligheder

Om kurset:

I hvor høj grad bruger en praktiker egentlig MI i en samtale? Og hvad er praktikerens styrker og udviklingsmuligheder? MITI er udviklet til at kunne vurdere kvaliteten af en MI samtale og hjælpe til at kunne identificere en praktikers styrker og udviklingsmuligheder i MI. Denne workshop dykker ned i MITI, og deltagerne lærer at kunne vurdere om en praktiker arbejder empatisk og samarbejdende og arbejder bevidst og systematisk med forandringsudsagn og status quo udsagn. Derudover lærer deltagerne at kende forskel på simple og komplekse refleksioner, bekræftende udsagn og spørgsmål – og hvorvidt forskellige elementer i en samtale demonstrerer ånden i MI. I løbet af kurset analyserer vi forskellige samtaler sammen, ligesom man kommer til at arbejde med en af sine egne samtaler i en mindre gruppe. Der er et maksimalt deltagerantal på 12, da kurset er meget praksisorienteret.

Det praktiske:

Dato: 28. og 29. januar 2025

Sted: København i DGI Byens konferencecenter

Pris: 6.000 kr. ex moms.

Undervisere:

Helene Foss: mail@helenefoss.dk 

Tina Haren: tina@haren.dk

Gregers Rosdahl: gregers@denmotiverendesamtale.dk

Alle tre undervisere har stor erfaring med MITI både i relation til undervisning, feedback og forskning. Derudover har alle tre undervisere kodet samtaler for MINT siden 2012.

Tilmelding: Man kan tilmelde sig ved at skrive til en af de tre undervisere.

Kursus i kodningsredskabet MITI 4

På denne workshop vil deltagerne opnå kompetence i at vurdere kvaliteten af en motiverende samtale (MI) ved at lære at genkende og kategorisere forskellige elementer af en samtale.  

Det lærer deltagerne:

  • Kendskab til MITI 4 og hvordan det kan bruges til at analysere og kvalitetsvurdere MI-samtaler
  • At kunne specificere konkrete ting i en samtale som er i overensstemmelse med MI
  • At kunne specificere konkrete ting i en samtale som ikke er i overensstemmelse med MI
  • At kunne give feedback ud fra MITI, der fokuserer på læring og udviklingsmuligheder

Om kurset:

I hvor høj grad bruger en praktiker egentlig MI i en samtale? Og hvad er praktikerens styrker og udviklingsmuligheder? MITI er udviklet til at kunne vurdere kvaliteten af en MI samtale og hjælpe til at kunne identificere en praktikers styrker og udviklingsmuligheder i MI. Denne workshop dykker ned i MITI, og deltagerne lærer at kunne vurdere om en praktiker arbejder empatisk og samarbejdende og arbejder bevidst og systematisk med forandringsudsagn og status quo udsagn. Derudover lærer deltagerne at kende forskel på simple og komplekse refleksioner, bekræftende udsagn og spørgsmål – og hvorvidt forskellige elementer i en samtale demonstrerer ånden i MI. I løbet af kurset analyserer vi forskellige samtaler sammen, ligesom man kommer til at arbejde med en af sine egne samtaler i en mindre gruppe. Der er et maksimalt deltagerantal på 12, da kurset er meget praksisorienteret.

Det praktiske:

Dato: 28. og 29. januar 2025

Sted: København i DGI Byens konferencecenter

Pris: 6.000 kr. ex moms.


Undervisere:

Helene Foss: mail@helenefoss.dk 

Tina Haren: tina@haren.dk

Gregers Rosdahl: gregers@denmotiverendesamtale.dk

Alle tre undervisere har stor erfaring med MITI både i relation til undervisning, feedback og forskning. Derudover har alle tre undervisere kodet samtaler for MINT siden 2012.

Tilmelding: Man kan tilmelde sig ved at skrive til en af de tre undervisere.

KONTAKT

Vil du bestille en kodning eller har du spørgsmål vedrørende vores ydelser eller andet, må du meget gerne benytte dig af vores kontaktformular. Vi bestræber at svare inden for 24 timer.

    Motivational interviewing is a directive, client-centred counselling style for eliciting behaviour change by helping clients to explore and resolve ambivalence. It is most centrally defined not by technique but by its spirit as a facilitative style for interpersonal relationship.

    William R. Miller & Stephen Rollnick